خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

اخبار و رويدادهاي تنيس روي ميز ايران news table tennis of IRAN

 
 گزارشی از دوره توجیهی مربیگری در ادامه برنامه توسعه فدراسیون جهانی
 
مصاحبه اختصاصی با اوا یلر
 
در ادامه برنامه توسعه فدراسیون جهانی با حضور اوا یلر مربی سرشناس تنیس روی میز در دنیا، دوره اردوی آماده سازی تیم ملی بانوان از تاریخ 24 تا 30 دی ماه در محل آکادمی ملی المپیک در تهران در حال برگزاری است.
 

دوره  توجیهی مربیگری

27 مربی زن و مرد طراز اول و ملی ایران در کلاس توجیهی و کار آگاه آموزشی مربیان حضوردارند. مدیریت این برنامه به عهده خانم ویدا عبدی دزفولی است . ایشان یکی از مربیان تیم ملی و مسئول کمیته مربیان بانوان می باشد.

این دوره به صورت تئوری و عملی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می شود.

  ( Eva Jeler) اوا یلر

اوا یلر یک مربی حرفه ای تمام وقت در آلمان است و بر طبق گفته خودش اصلا وقت آزاد ندارد. "چندین بار فدراسیون جهانی از من خواسته بود که در این برنامه توسعه شرکت کنم ولی من نپذیرفتم و اکنون هم که اینجا هستم جزء اوقات فراغت من است و در واقع اولین بار است که در برنامه توسعه ای فدراسیون جهانی  شرکت کرده ام."

وی در ادامه بیان کرد :"فدراسیون جهانی ابتدا از من در خواست کرد برای اردوی آماده سازی تیم ملی بانوان به ایران بیایم ولی برنامه تغییر کرد و قرار شد که کلاس و کارگاه آموزش مربیان هم برگزار شود". از نظر اوا گلر در این مدت اندک برگزاری دو کلاس هم زمان کار مشکلی است و بازدهی کامل یک کلاس را ندارد اما برای آغاز، شروع بدی نیست.

کلاس تئوری

مربیان با انگیزه بالا به دنبال فرا گیری نکته های مربیگری روز دنیا هستند .

در این دوره به نکات زیر پرداخته می شود:

  زمان  و چگونگی انجام تمرینات در اردوهای آماده سازی تیم ملی

نحوه تمرینات آمادگی جسمانی

راههای جذب بازیکن

نحوه آشنا کردن بازیکنان با سیستمهای جدید

و توصیه های مفید دیگر

 

کلاس عملی

کلاس عملی با حضور 13 بازیکن تیم ملی بزرگسالان ، جوانان ، نوجوانان و امید بانوان برگزار می گردد و نکته های آموزشی به صورت عملی و با تمرین با بازیکنان انجام می شود. 

 به دلیل سوالهای زیاد مربیان و تداخل در تمرین بازیکنان از روز سوم  دوره ، دوشنبه 26 دی،  مربیان اجازه سوال در حین تمرین بازیکنان را نداشتند اما چون مربیان نمی خواستند فرصت را از دست بدهند تا فرصتی برای  سوال کردن پیش می آمد درنگ نمی کردند و خانم اوا یلر هم با مهربانی و کامل پاسخ می دادند.

بازیکنان تیمهای ملی

از نظر اوا یلر بازیکنان زن ایرانی خوب و با استعدادند و خیلی تنیس روی میز را دوست دارند و تشنه آموزش هستند و برای پیشرفت باید تمرین کنند و نکته های تکنیکی را فرا گیرند . و البته باید در تورنمت های بین المللی شرکت کنند و تجربه کسب کنند ، تا بتوانند آموزشهایی را که فرا میگیرند به کار ببرند، و یاد بگیرند از  تکنیکها چگونه استفاده کنند.

در ادامه اوا یلر گفت : در این دوره با بازیکنان در مورد سرویس ، برگشت سرویس ، توپ گیری ، چگونگی انتظار توپ کار می شود و نحوه کنترل یک مسابقه را آموزش می دهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

خانواده پینگ پنگ ׀ تاریخ: جمعه 29 / 10 / 1385برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khanepingpong..Com , All Rights Reserved
Powered By .Com | Template By:
NazTarin.Com
استفاده از مطلب با ذكر منبع مجاز و تمام حقوق سايت مربوط به خانه پينگ پنگ ايران مي باشد